søndag 10. november 2013

Pynt fra naturen


Det er utrolig trivelig å gå i skogen å plukke materialer til dekorasjoner. Når jeg setter meg ned og binder forskjellige ting av bjørkekvister nyter jeg stillheten i det høst går over i vinter. I år var jeg heldig og fant et hogstfelt. Der lå kvister og greiner igjen på bakken, klare for meg til å bruke.

Da jeg kom hjem pyntet jeg kvisthjertene med litt edelgran og små kuler, sammen med stjerner og blomster jeg selv har laget av leire.Gøy å pynte opp der ute. Noen av hjertene skal få sin plass på graver til mine kjære, noen henges på veggen ute eller inne og de er også dekorative liggende på bordet med mange stearinlys omkring seg. De to kvistdamene er fra i fjor. Utrolig morsomt å lage og de holder i flere  år om de får være under tak der ute. Vil du se flere dekorasjoner av naturmaterialer kan du titte inn til Moseplassen. Tirsdag skal hun være med på God Morgen Norge.

4 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Så mye fint du lager. Er så imponert over hvor mange kreative mennesker det finner der ute. Takk for at du viser alt dette fine du lager. Må jo bare bli inspirert til å prøve selv.
Ha en fin søndag :)

Viola sa...

Oj, her er det juleforberedelser ja. Det er jo noe veldig eget med å finne ting i naturen og lage selv, du er flink! og det er noen veldig vakre ting du har laget! :)

God søndag til deg! :)

Inger Marie sa...

Sååå mye fint!
Naturen er et skattkammer og så er det bare fantasien som setter grenser:)
Takk for hyggelig hilsen:))

Malys krok sa...

WOW! Så flott! Du er en skikkelig "naturkunstner"! Du ser det og nyttiggjør deg av det du finner!
Så lurer jeg på: har du en novelle til som du har sendt til Familien? syns du sa det en gang. eller tar jeg feil?
-Margit-