fredag 13. desember 2013

Julekorthelg


Hva er helgeglede? For meg er det ro og hygge, en tur i skogen kanskje å ta flere bilder av rådyrene, få besøk eller gå på besøk, pluss mye annet. Denne helga er tredje advent. I år hadde jeg bestemt meg til å være klar med juleposten før denne helga, men det greide jeg slett ikke. Jeg får gjøre et tappert forsøke å få det klart innen mandag.


Jeg liker julekort og julepost, både å skrive den og få den. Men i år er jeg så sliten i armen etter all jobbingen i høst, at det er et ork. Egentlig kunne jeg ha lyst til å fikse sånne ferdige kort med god jul og alt, uten å behøve å skrive selv, men det er litt upersonlig. Det blir tastet på data og skrevet ut.Så det blir vel å satse på i hvertfall å få på min underskrift i hvertfall. 


Når jeg skriver julepost spiller jeg julemusikk, drikker julebrus eller gløgg og tenker. Det er mange jeg ikke har kontakt med annet enn i desember og da blir det lille brevet veldig viktig. Så det blir nok min helgeglede.

7 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Så utrolige koselige bilder. Nå fikk jeg en fin julestemning.

Ønsker deg en kjempe koselig helg, og takk for at du delte dine gleder.

Klem Vivi

Malys krok sa...

Aldeles nydelige bilder av rådyr! Virkelig helgeglede det du beskriver. Flotte julekort også, de blir det en glede både å sende, og å få i postboksen! -Margit-

MarJE sa...

Koselig helgegleder hos deg.
Stemningsfulle bilder.

Ha det fint.

Villrose sa...

Nydelig julestemning!

Eva sa...

Nydelige julekortstemninger.. Jeg har sluttet å skrive julebrev og sende kort...

Ser ut til at det meste foregår over data og facebook..

Kos deg med syslene dine og du får nok sendt kortene i tide..

Unknown sa...

Så utrolig fine bilder.
Julestemning med en gang :)

Ha en fin kveld!!

Malys krok sa...

Hei og hei! Tusen takk for morsom og koselig bursdagshilsen!
Kjersti har det med den slags overraskelser! Ønsker deg en fredfull og velsignet julehelg!

jeg gleder meg til å lese mer om nissen Anskar, har noen kapitler til gode. Tiden strekker ikke til...
-Margit-