lørdag 23. august 2014

Epledrøm....

Høsten er visst rett om hjørnet og jeg fikk lyst på eplekake. Ikke alle har trær med frukt i hagen, men jammen har butikkene masse fristende frukt også. Først ble frukten til pynt en stund. Joda, det går fint å pynte med eføy, jeg bruker bare sånne "holker" fra blomsterbutikken med vann i. Vakkert å se på de fine fargene sammen.

Men kake skulle jeg ha, så noe av frukten måtte ofres. Oppdelte epler, mandler og et strøk av aprikossyltetøy ble nydelig sammen med en god mørdeig.
I går kveld smakte vi på den sammen med slekta. Det ble litt igjen til i dag også, så dette ble min helgeglede.


4 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hva er vel bedre enn hjemmelaget eplekake. Jeg har store planer om å lage mange eplepaier, og fryse ned slik at jeg kan ta opp igjen i vinter.
Ser veldig fristene ut kaken din, og med aprikossyltetøy i, ja det hørtes veldig godt ut.
Koselig og smakfull helgegleder, og det var koselig at du ville være med. Klem Vivi

Turid sa...

Nydelig fruktskål!
Jeg elsker epler, og det hørtes ut som en god eplekake!
Nam nam :)
Klem :)

Annemor sa...

Det er eplekaketid her også :)
Deilig.
Lurt det med eføy og holker .
Ha en vakker dag og en klem :)
Mormor

jorunn`s Fristed sa...

Så veldig herlig ut, skulle nok ha vært hos deg en tur, kakemons som jeg er :) Godt å ha deg tilbake <3

klemm