mandag 6. oktober 2014

Oktoberlys.

Nå har allerede nesten en uka av oktober gått, og det merkes at det er høst. De vakreste farger viser seg på løvet i skogen, og astersen er på sitt fineste i hagen vår.

Nå går dagene fort mot jul. Skal man bli klar til alt som venter, er det bare å jobbe på. Jeg skal være med på ustilling i november så malepenslene har fått svingt seg igjen. Her er et knippe bilder som jeg er ferdige med. I dag har jeg tatt min utvelgelse for hvem som får være med på veggen kan man si. Gleder meg. Ikke alle disse fikk bli med, men noen av dem fikk godkjennelse.

Første uka i oktober har vært høstferie her hos oss og jeg har kost meg med barnebarna. Vi har plukket kastanjer, gått lange skogsturer, vært ved vannet, spist nistemat fra ryggsekken, fotografert sammen, spilt spill, bakt og laget mat. Like trivelig hver gang.

Høsten har kommet, det er sikkert og visst. Men det mye fint å se på denne tiden av året også, bare man kommer seg ut. Inntrykk av dagen veksler med været. Ute ved havet ruller bølgene inn i den første høststormen, blader faller fra trærne og det blir et annet lys på denne tiden.



3 kommentarer:

Annemor sa...

Nydelige bilder . Liker at du bruker mye blått i maleriene dine.
God ghøst :)
Klem :)
Mormor

jorunn`s Fristed sa...

wow for noen bilder.. du er rett og slett fabelaktig flink å male!!

klemm jorunn

Freja sa...

Så intressant med utställning!