tirsdag 2. januar 2018

Nytt år, nye muligheter.

Ikke vet jeg hva du tenker om et nytt år. Noen har massevis av forsetter å steve med, andre tar det litt roligere.Jeg er ikke ferdig med jula enda. Vi har fortsatt juletreet på plass og jeg har spilt litt julemusikk i dag. Ikke noe videre julestemning der ute, men inne er det fint, særlig når det mørkner. Jeg fikk søte gammeldagse sukkertøy til jul. Se så pene de der med insekter og blomstermønster. Nesten ille å spise dem. De firkantene minner meg om faren min, for de har små oppklipte lakrisbiter inni og det er så godt. Jeg husker godt kremmerhuset pappa rakte fram og vi fikk et sukkertøy hver.Det var aldri sånne mengder som vi har i dag og det var fint. Når jeg putter et av disse i munnene og lukker øyenene, er jeg tilbake i barndommen på et blunk.

I dag har sola skint i tåka. Snøen er vekk igjen og det føles som vår der ute. Men veiene er glatte og det er ikke noe jeg liker. Enda er det bare starten på et nytt år, så det kan bli mye vær innen det lysner igjen. Nyt dagene og ta nye tak mot fine mål i dette året også.

4 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Min farmor hadde "godtebutikk", og hun hadde mange av disse gammeldagse glassene, som var plassert oppe på hverandre på disken, med mange ulike typer sukkertøy. Også de med små lakrisbiter i. Så var det jordbærsukkertøy, smørmalt og Kongen av Danmark. Husker du dem?
Her snør det etter regn i går, så det er hvitt og fint, men det blåser surt!
Et fortsatt fint 2018 ønskes deg av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Gjett om jeg husker Tove. Smørmalt er jo så nydelig, og så Kongen av Danmark da. Godt med litt minner i en godtepose!!!!Mye gode smaker her.
Ute er det grått i grått, men det er trivelig inne. Jeg har begynt på et nytt strikketøy og skal kose meg med det i kvelden. Ha en vakker aften! Klemsiklem fra Randi.

hagen vår sa...

Jeg skjønner godt at det nesten er ille å måtte suge i seg den flotte julepresangen.
Vakre tåke/solbilder. Her har vi akkurat båret jula ut. Synes det er litt deilig. Vi har feira årets mørkeste dager. Nå går vi mot lysere tider.
Ha det godt! Anne

naturglede/Randi Lind sa...

Ja, Anne, heldigvis går det mot lysere tider. Her blir det jul ut uken, men så kommer våren i min stue. Jeg gleder meg til å kjøpe lyse tulipaner til bordet da! Kos deg videre mot den gryende vår! :)