tirsdag 13. februar 2018

Vinter i februar.

Vinter har vi jammen fått denne gangen, selv om det ikke er så store mengdene med snø her hos oss ved kysten. Godt med en kos på krakken foran døra. Kaffe og varme votter gjør susen. Jo da, jeg har faktisk strikket vottene selv. Skikkelig spennende med mønster, og for meg var det ikke lett.

Når jeg først hadde fått det til, ble det et par votter til. Med hunder på denne gang. Vet ikke om dette akkurat blir mitt favorittstrikk, men det er jo artig å lage noe til meg selv av og til.

Levlandliglue har det også blitt, så jeg er kledd for snø og kulde. Heldigvis går det mot lysere tider nå. I dag skinner sola her hos oss.

Det eneste jeg mangler nå er en skitur, men det er ikke nok snø til det.
Vakkert med det hvite på trærne og sollys i februar. Det er bare å kle på seg, komme seg ut og nyte.

8 kommentarer:

Elin sa...

Koselig innlegg!

Moro at du hadde valgt det mønstret til din første mønsterstrikk.. det gjorde jeg også, men jeg valgte krage. Den er ikke ferdig. :-D

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Elin. Ja, jeg likte det mønsteret. Tenkte jeg skulle forsøke meg på kragen etterhvert jeg også. Vakkert mønster, men det tar tid! Ha en fin kveld :)

hagen vår sa...

Hei!
Innmari fine votter du har strikket. Anne

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Anne. Jeg ble veldig fornøyd selv også. Ha en fin dag!

Tove Steinbo sa...

Jeg sier som de andre - flotte votter og fine mønstre. Jeg likte også luen godt. Så flink du er også til å strikke!
Her er det masser av snø, så her er det flott skiføre. Du kan jo ta deg en tur. I Oslo er det snø over alt. Kos deg i husveggen! Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hjertelig takk Tove. Ja, det er mye snø ikke langt fra oss, men det er ikke alltid så lett å få til alt man vil i livet. I dag er det grått igjen, selv om litt av snøen ligger der og lyser opp. Tenkte jeg skulle lage en snølykt for det er koselig i kvelden. Ha en vakker dag!

amo sin blogg sa...

Så flotte vottar du har strikka,
det ser innvikla ut det mønsteret.....
Ja, vinter er det sanneleg, også her på vår del av kysten,
is og snø både i lavlandet og i fjella.
Me kan vel ikkje vente vårteikn endå..

God helg frå Anne-Mari

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Amo! Takk du. Ja, jeg strevde ille i førsten, men etter hvert gikk det bedre. Noen skjønnhetsfeil er det, men det bryr jeg meg ikke om. De er varme å bruke i vinteren. Nei, våren lar vel vente på seg. Det er bare å ta en dag av gangen. Vi hadde sol for et par dager siden, og da sang kjøttmeis og blåmeis der ute. Herlig å høre. Godt det går mot lysere tider. Ha en fin fortsettelse av uken og god helg når den kommer!